Model AIDA w Content Marketingu
Wartościowy tekst to narzędzie od lat stosowane przez specjalistów zajmujących się promocją firm. Język ma zdolności perswazyjne i odpowiednio użyty, może skłonić do podjęcia akcji przez odbiorcę. Żeby przygotować skuteczny content marketing, należy jednak umiejętnie posługiwać się słowem. Zobacz, jak pomaga model AIDA.
Tworzenie treści musi być przemyślane
Zdaj sobie sprawę, że tworzenie treści, która ma wywrzeć wpływ, nie może opierać się jedynie na perfekcji językowej. Równie ważny, a zdaniem wielu fachowców nawet istotniejszy jest odpowiedni podział artykułu, stosowanie pewnego schematu. Autor musi też umiejętnie poruszać się między perswazją a naturalnością oraz swobodą wypowiedzi i jednocześnie sprytnie stosować zasady SEO. Nadmierna reklama może zniechęcić. Dlatego dobrze jest działać wg. modelu AIDA, który podpowiada, jak budować teksty. Na czym on polega?Marketing treści - 4 wytyczne perfekcyjnego komunikatu
Przy pisaniu artykułów nie może być nic gorszego od przypadkowego postępowania. Nawet jeśli wpis będzie zawierał wszystkie istotne informacje wyczerpujące temat, a nie będzie miał odpowiedniej konstrukcji, może nie odnieść zakładanego celu. Najpewniej wiele osób nawet go nie przeczyta. Z tego powodu, tworząc content marketing warto przestrzegać schematu AIDA. Jest to skrót od pierwszych liter ang. słów: attention, interest, deisre, action.Attention - zwróć uwagę
Na początku należy zadbać o to, by zwrócić uwagę odbiorcy. Marketing treści (zarówno teksty, jak i podcasty czy infografiki) będzie skuteczny, gdy przyciągnie wzrok. Stosuj chwytliwe (nawet szokujące, ale w granicach zdrowego rozsądku, unikaj clickbitów) tytuły, sprytną grę językową, atrakcyjne miniaturki do filmów na YT itd. Pomocne będzie wszystko, co wyróżni materiał spośród innych. Pamiętaj o formatowaniu pod SEO, pozwól, by treść była widoczna w sieci.Interest - rozbudź zainteresowanie
Przyciągnąłeś wzrok, teraz zadbaj o wzbudzenie zainteresowania, zaskocz odbiorcę czymś ciekawym, spraw, żeby chciał zapoznać się z przygotowanym materiałem. Bądź zwięzły, nie przedłużaj, pozostaw niedosyt.Desire - wskaż korzyści
Teraz Twoim zadaniem będzie wykreowanie pożądania w świadomości klienta (np. chęci posiadania promowanego produktu). Posługuj się językiem korzyści, ale zachowaj umiar, nie przesadź z wychwalaniem, by nie stracić wiarygodności.Action - namów do działania
W ostatniej części artykułu wezwij do akcji (CTA). Zamieść zwroty typu „sprawdź ofertę”, „zobacz, co możesz zyskać”, „zamów i ciesz się” itp.Działaj wg. modelu AIDA
Jeśli tworzysz marketing treści i chcesz, by content był przekonujący, postępuj zgodnie z założeniami sprawdzonego modelu AIDA. Dzięki jego regułom napiszesz nie tylko wartościowy, ale też perswazyjny tekst, który pomoże zwiększyć sprzedaż. Zawsze jednak miej na uwadze, by zachować umiar, nie przesadzaj z perswazyjnymi zwrotami.Polecane artykuły
Jakie tapety znajdziesz w dobrze zaopatrzonym sklepie?
Dobrze przemyślane użycie elementów dekoracyjnych daje fantastyczny efekt, odmieniając wystrój pomieszczenia. Zobacz sam, jakie artykuły oferują dobrze zaopatrzone punkty z artykułami do zdobienia ścian!
Produkty trafiające w każdy gust
Kiedy masz już w głowie wizję swojego wymarzonego pokoju, war
Czy białka są potrzebne dla sportowców?
Mawia się, że sport to zdrowie, tak naprawdę jednak intensywny wysiłek fizyczny jest dla organizmu sporym obciążeniem. Prowadzi do utraty nie tylko tłuszczu, ale też cennych i potrzebnych składników, stąd między innymi potrzeba stosowania odpowiedniej diety, a także zadbania o regenerację. W obu tyc
Jak wybrać dobre białko dla sportowców?
Sportowcy i intensywnie ćwiczący amatorzy, na przykład osoby chcące rozbudować muskulaturę swojego ciała, mogą czerpać wsparcie z odpowiednio dobranych odżywek. Ich zadaniem jest wzmacnianie organizmu, dostarczanie mu składników, jakich, ze względu na duży wysiłek, potrzebuje w zwiększonych ilościac
Zabezpieczenie felg w Warszawie — efekty
Jak zadbać o koła samochodu? Szczególną uwagę zwróć na konserwację felg. Sprawdź, jak zabezpieczyć je przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych. Wykorzystaj sprawdzone środki do pielęgnacji stali i aluminium.
Pielęgnacja felg w aucie
Dobre opony to nie wszystko. Aby Twoje koła działały